söndag 17 juli 2011

When a wish come true..

igår kväll fick jag ett mycket intressant mejl, från en väldigt intresserad "medryttare" som var intresserad och komma ovh kolal och provrida min häst för att ev. bli medryttare. Blev super glad så fort denna person hade skrivit. Ivrigt på natten sitter jag där med påsar under ögonen och vaknade till. Kändes verkligen som denna person var EXAKT vad jag letade efter. Träffade även denna person idag, hon ville komma och kolla då jag red honom. Så hon fick se hur han var under ryttare och farmför allt med mig som ägare. Tyckte det mötet kändes väldigt bra, på tisdag så ska hon komma och provrida. Kan inget annat än säga att jag är väldigt förväntansfull. Ska bli riktigt roligt att se!! :) Så nyfiken har jag nu aldrig vart för att se någon rida sin häst någon gång. På ett väldigt postivit sätt!

Ridpasset för min del gick vell helt okej idag, jag var inte mest fit for fight. Jobbat natt och vaknade alldeles för tidigt idag när jag skulle försöka sova ut efter nattens jobb. Så var väldigt trött och min prestation kunde vart bättre. Speedy föröskte också in i det yttersta att kämpa emot med sin latsida, speciellt i hans högra varv. Men han kom igenom sig fint tyckte jag i slutet och mjuknade upp i hela kroppen och arbetade på riktigt bra med ryggen, för det känns när en häst jobbar med ryggen ordentligt. Så positiv var jag, trots att han hade stått en hel vecka där inann hovis kom.

Imorgon tänkte jag faktiskt HOPPAA!! :D ÅH så jag har längtat, har inte blivit så mkt hopp nu på slutet med Speedy. Så ser fram emot det, kanske det kommer upp en och en annan film också. Vi får se! :)

Med vänliga hälsningar,,
Jessica Pira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar