fredag 1 juli 2011

EquiT & hästmassör



Bilder på våra söta 2 kaninungar! :)
.
Våra små kaninungar är snart 3veckor gamla redan på måndag.. Att det är ursöta?
Hur som helst så ringde jag equiT igår och hästmassör de ska komma ut någon gång nästa eller näst nästa vecka. Pga av hovarna så tar tyvärr ryggen lite stryk av det också. Tur att min hovslagare är riktigt bra. Han är om inte sveriges bästa eller top 2 bästa hovslagare. Han har tävlat i hovslagar SM och kommit på en andra plats tror jag det var och tävlat mot Sveriges alla godkända hovslagare. Så BRA är han. Så vi får se vad han säger coh vad han kommer göra åt Speedys hovar, kommer bli väldigt intressant att höra.
.
Idag har vi släppt speedy och 2 andra hästar på större bete och ett kraftigare bete. Har nyligen vart i stallet och kollat till dem. Blir ingen ridning idag, för det första så har jag jobbat 8-13 idag och ska sedan börja jobba 16.30-21.30 igen. För det andra så masserade jag Speedy väldigt mcyket igår och man vill ju att han ska ta det lite lugnt då dagen efter, blir nog lite skrittmaskin bara. Han fick även gå i skritten 1h igår. Imorgon ska jag nog ut en liten tur.
.
Med vänliga hälsningar,,
Jessica Pira

4 kommentarer:

  1. Vad är de för fel på hovarna?:)

    SvaraRadera
  2. SV:jaha okej! Har du testat classic roller på honom? Storm trivs med dom på min pålle som har förmågan att bli väldigt lång i tån! Dom rullar ju överlättare med dom skorna & skonar senor osv. Fått mycket rundare gångarter sen vi slog på dom skorna!:)

    SvaraRadera
  3. SV:ja men det låter ju faktiskt så! Har fått byta hovis pga den förra skodde med långa tår,fast ja bad om korta. Han va vääldigt anti ridtravare så han ville bara göra så att de blev svårt med arbetet ;)

    Dom är rundare än en vanlig sko,finns med kappor men utan oxå. Just nu har jag ett par helt utan kappa,skon slutar några mm innan tån så att hästen sliter den själv. Fick en helt annan galopp redan efter första skoningen. Rekommenderar verkligen att prova dom!
    Finns en bild här:http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.teamalutorp.se/Shop/Image/Article/Classic%2520Roller%2520Quarter%2520F.jpg&imgrefurl=http://www.teamalutorp.se/classic-roller-quarter/326-0&usg=__OwO5l11rIaO0IVpPex16D-u5_eM=&h=237&w=298&sz=17&hl=sv&start=0&zoom=1&tbnid=p8T9e9wqE9mUTM:&tbnh=129&tbnw=162&ei=VJQPTry9GMbCswbe8uTtDg&prev=/search%3Fq%3Dclassic%2Broller%2Bh%25C3%25A4stsko%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D578%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=730&vpy=238&dur=858&hovh=189&hovw=238&tx=130&ty=91&page=1&ndsp=14&ved=1t:429,r:8,s:0

    Hjälper en fälttävlans ryttare som har såna här skor på sina hästar med,det har märkts super mycket skillnad i både benbelastningen & rörelserna. Hon har dom på en häst som hade någon dålig diagnos i knäna fram,nu märks de inte av något & hästen tävlar 1* ;) I början kunde ja inte sitta ner i traven på min häst,SÅ mycket gjorde dom här skorna :)

    SvaraRadera