fredag 15 juli 2011

Ett lyckat ridpass


Jag och Speedy förra veckan, på kandar.


Idag red jag Speedy i stora ridhuset, han är som en helt ny häst. Både med tanke på att han är bättre i ryggen och för att ahn fick sina hovar fixade igår. Han var så fin idag, red själv bara ca 15-20min. Sedan red min lillasyster lite i skritt och trav i cirka 15min själv. Gick så bra för min lillasyster också att rida, förösker lära henne rida. Hon kan rida, men hjälper henne. Och hon har blivit så duktig! Beundrar hennes sits(bättre än min)!! Dock måste hennes hand jobbas på, men vilken skillnad. Tycker det är roligt att hjälpa andra med deras ridning, så kul!!
Imorgon så kommer den ena ev. medryttaren och ska provrida, blev förflyttat då det krockade för mycket och näraintill mina jobbtider. På söndag kommer equiT igen! :)) Vi gjorde bara halva sist, då vi inte vill gå på för mycket och vi ville avvakta lite cokså innan hovis skulle komma, så! :))
Med vänliga hälsningar,,
Jessica Pira

2 kommentarer:

  1. sv jaa, jag hjälpte bara till o satte på sladden ;)

    SvaraRadera
  2. Nu är vi igång och bloggar igen efter en veckas semester!
    *Ha en bra dag!*

    SvaraRadera