lördag 16 juli 2011

Ev. Medryttare har vart och provridit.

Idag var första ev. medryttaren här och provred. Jag började rida, då hon ville se han lite fårn marken först. Sedan hoppade hon upp i sadeln och tyckte dte gick jätte bra. Hon verkade gilla honom och vi får nu se hur det går för den andra tjejjen på onsdag. Denna tjej som provred idag var bara 18år gammal, eller bara och bara.. Men den andra som kommer på onsdag är trebarns mamma och betydligt äldre. Den älder har även erfarenhet av egen häst. Kommer bli svårt sedan för mig att välja någon av dessa. Kommer inte vara kul och säga till den jag inte väljer att den andra tjejjen blir det som blir medryttare.. Jätte svårt ju!

Vad ser ni hos en medryttare?

4 kommentarer:

  1. En medryttare ska ha samma tänk som mig, vad gäller nästan ALLT. Att ta hand om hästen, ridningen, skötseln av allt omkring osv osv. :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att det funkade iallafall! Det är ju alltid lite tråkigt ifall någon sitter upp och rider som en kratta, då tycker man ju synd om sin häst /:
    Håller tummarna att du hittar någon bra! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har värsta processen när jag väljer medryttare till Hero. Tar mig ca. 3 månader innan jag valt.

    SV: Hehe, kul att du kommenterade om det. Det är många som inte ser det. Speciellt när jag är iväg på tävlingar så är det många som frågar vad det är för stam på honom då de tror att han är halvblods korsning. Min chef som äger tävlingshästar upp till Svårhoppning trodde inte heller att han var travare när hon såg honom.

    SvaraRadera
  4. Sv: Tack så jättemycket! Ja han har en väldigt fin teckning, stor vit bläs, fyra vita strumpor och ett halvt ljusblått öga :)

    SvaraRadera