söndag 3 juli 2011

Damn it, it's raining again ..

Smorde Speedys hopputrustning och även mina ridstövlar.
Skillnad? Den vänstra stöveln smord, den högra inte..
Fina Speedy idag, innan "hoppträning"!
Trots regn och eländigheter, så tog jag min fina lilla cyckel till stallet. Det gäller att vara hurtig och inte lat, man blir ju lätt bekväm och tar bilen till stallet. Men ska bli ändringar på det, har cyckelavstånd till stallet, bra med extra motion! ;)
.
Hur som helst så slutade denna dag mer än lyckad. Har legat väldigt lågt på slutet på hoppfronten med Speedy, han kan kräva ganska mycket av sina ryttare i hoppningen om han vill.
Det resulterar att både han och jag ibland blir väldigt osäkra. Du måste verkligen rida honom i hoppningen, gör du inte? Ja, då tar han gärna tillfället i akt, vill säga "Varför ska jag då hoppa?". Han är lite lat och lite bekväm av sig, han vill gärna komma undan sådant som är jobbigt. Jag som ryttare kan ibland glömam bort att verkligen rida, speciellt i hoppningen. Helt plötsligt så åker jag bara med och det är då Speedy tar sina tillfällen i akt. Speciellt desto mer jag kräver av honom och desto högre ribban ligger på. Det hände idag, en gång.. det gick så bra att jag började slappna av lite för mycket och han tog direkt tillfället i akt. Han är så lurig min "lilla" häst, om inte smart. Jag som vanligt även lätt hoppar lite före hästen ibland, tappar då balansen när min ädla springare tpog tillfället i akt och inte hoppade istället stannade och sprang på sidan, medans jag där ur balans inte har en chans som vanligt då det händer och faller av min häst. Tugga lite grus, det hör denna sport till ibland. På något konstigt vis så har jag de senaste gångerna då jag lyckats ramlat av, iallafall ramlat på mina 2 fötter, och där står jag på mina kära ben och håller hästen med tyglarna i ena handen. Vet bara inet hru jag lyckas med detta! ;) Kanske man fallit av för mycket så man till och med börjar tänka i alla avfallningar så man börjar använda en viss teknik som gör att man lika fort står där på sina ben. Kanske är så, vem vet! ;)
.
Har även både strechat, masserat, linimenterat, och smörjt Speedys hopputrustning och mina ridstövlar, som vverkar ah en tendens att bli ganska skitiga av allt damm på ridbanor osv.
Han med en hel del i stallet idag, kollade även lite på när folk red sina hästar i nya ridhuset. Filosoferade där en stund på läktaren och kom plötsligt på att jag var hungrig, haha! Där tog min dag slut.. God natt på er och ha det så bra så länge!
.
Med vänliga hälsningar,,
Jessica Pira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar