lördag 2 juli 2011

Vad är sömn?

Bild: Min käraste Speedy idag innan ridpasset..
.
Trött, utsliten.. Jobbar, jobbar.. Trött, utsliten.. Stallet.. Sova.. Jobba, jobba.. Trött och utsliten..
Dessa dagar har vart slitsamma, påfrestande. Öm i hela kroppen, trött i hela kroppen, trött i mina ögon, trött i mitt huvud.. SÖMN, ja vad var det nu igen? I framtiden kommer ingen veta vad det är längre. Börjar jag gå dit? Börjar faktiskt ha mina aningar. Pga. av jobbet så han jag knappt tillbringa tid med min häst igår. Detta med medryttare som jag pratade om börjar kännas aktuellt. Då kanske jag kan ta tillfället i akt och berätta att en sådan har jag pratat med idag. Verkar faktiskt vara en riktigt bra en, "provridning" har vi bokat. Den 13 juli, preliminärt.
Hatar dagar då man stressar och inte hinner vara i stallet knappt, som igår.. Idag så tog jag igen det. Älskade, älskade häst tänk om jag fick betalt för att vara i stallet hela dagarna och ta hand om sitt djur. Drömmer.. Då hade jag bott i stallet.
.
Dagen i all ära, den var som en ganska vanlig sommardag. Fast varmare. Luftfuktighet som i utlandet och utmattade hästar. Hur var det? "Jag vill ha sommar året om". Aldrig fan är man nöjd. Min fina Speedy, kändes mycket bättre i rygg idag. Massage, stretching och skritt har gett sitt resultat. Jävla hovar. Tur att hovslagaren kommer nu snart! Idag stod det "miljöträning" och även dressyr på schemat. Försöker lära Speedy att hinder, bommar och andra kosntigheter inte äter upp en. Han var så duktig, vilket han fick bekräftat sedan igenom morötter. Som en hästmänniska jag känner brukar säga "Hästar går alltid att muta". Morötter=positivt.
.
Skrittade fram Speedy säkert 15min, förhand. Innan jag satt upp. Jobbade mycket mjukgörande, ville verkligen få han att slappna av till 110%. Tycker han arbetade på väldigt fint idag. Jag är iallafall nöjd och min häst blev svettig. Men är ju så kvavt ute nu, även inomhus också. Även dess ryttare var slut efter det lagomt långa ridpasset, på kanske ca 30-40min. Lagomt är bäst.
.
Nu ska jag sova, en dag imorgon också. Vill säga: Jobb.. Så kanske bäst man funderar på detta med sömn, innan timmarna bara flyger förbi som de lätt gör vi datorn.
.
Med vänliga hälsningar,,
Jessica Pira

1 kommentar:

  1. SV: Hon har tävlat 120.

    Ja du förhoppningsvis är det bra med SI-leden, jag får rida på och känna efter. Och är de inte bättre då så får massören elr ET komma ut :-)

    SvaraRadera