söndag 1 januari 2012

Så här går det när Jessica lagar mat..


Slutresulttet av kvällen matlagning blev inte som jag trodde.. Stod och hackade lök med våran fina, VASSA nya feta kniv. Helt plötsligt känner man ett hugg i fingret, då jag hackar allt ganska fort. Givetvis så är min lilla tumme ivägen, och skär rejält djupt in i fingerspetsen, tom så att en bra bit av nageln är "avhuggen", långt ner. Då hajjar ni att kniven tog djupt och långt ner, så att en köttbit iprincip hängde lös. Blod överallt... Ringer lite så där panikslagen till min pojkvän som snart skulel sluta jobbet att jag kuttat av mig tummen ungefär... Blir alltid litesådär då jag gör mig illa. Tror iprincip att jag ska dö. Haha, men ringde sjukvårsupplysningen och hon tyckte absolute att jag skulle åka in och när jag väl kom till akuten fick jag direkt gå till kirurgen. Som läkaren sa "Detta snitt är ett bra snitt, då kroppen själv sköter läkningsprocessen", så de gjorde egentligen ej så mycket utan att jag fick ngn special tejp som tejpade ihop där jag skärt upp mig, så det läker lite bättre. Sedan fick jag ett stort bandage på tummen. Ska tillbaka till vårdcentralen om några dagar och kolla till tummen och omläggningen. Men får inte jobba på minst 1 vecka och detta var en order från min läkare. Suck...


The knife...
Efter detta kan vi konstatera att IKEAS knivar är VASSA och bra! Men försök inte på er själva bara! ;)
Knivarna får betyg 5/5, smärtan får betyg 5/5 då man skär sig... Så låt bli det är ni snälla! ;)

Förresten fan vad jag saknar att sitta på hästryggen och min Speedy, längtar verkligen tills vi åker  på och hämtar min pålle igen!!!  Bjuder här nedan på lite hästbilder på mig, igenom några av alla år! :)


















































5 kommentarer:

  1. Jag har ju två stycken ridtravare.Den svarta är född 97 och gick av travet 06.Funkade inte på travet då han var på tok för het och lättstressad .Så han fick bli ridhäst i stället och komma hem till mig.Ett går gick bort dock (2007) då han stod som konvalicent större delen av det året pga en spricka i ett griffelben.Omskolningen har tagit tid då han är väldigt känslig och het så det är väl nu på senare tid som han börjar ta sig någonstans utbildningsmässigt.

    Den andra vi har hemma är född 2002 och gick av travet i november 2007 och har efter det bytt ägare 5 ggr .Vi köpte honom våren 2010.
    Den hästen är egentligen min gubbes och jag rider den inte så mycket. Men har tänkt att vidareutveckla honom framöver i den takt jag orkar med.=)
    mvh/Q

    SvaraRadera
  2. Aj aj aj, försiktigt!

    Sv: Jasså har du det, fin han är :) Jag har också en travare, mitt lilla ök!

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack så mycket :D Jag fotograferar med min gamla och trogna Canon EOS 4OOD :)

    SvaraRadera