torsdag 5 januari 2012

E n H ä s t P å H e l a 3 7 Å r ! !

 Min lillebror och Smulan i sommras!


"Våran" shettis Smulan på hela 37 år!!
Fotat av mig somaren 2011.

Ni såg rätt, shettisen vi har hemma hos min mamma är hela 37 år gammal. Men hon har vart dålig lite till och från pga av hennes ålder nu. Så hon ska snart till veckan eller nästa somna in och få galloppera vidare till de evigt gröna ängarna.. :( Så många som lärt sig rida på denna häst, jag är b.la en av dem. Men ändå HELA 37 ÅR GAMMAL, ändå fantastiskt. Inte många hästar som få må bra och leva så länge.

Så nu när Smulan får somna in så har mamam och min syster hämtat en ny minishettis idag, betydligt yngre! ;) Då de måste ha sällskap till Sanawiar (araben) som de har. Får hoppas att den shettisen får leva ett lika långt och bra liv som denna lilla Smulis!! Åhh, många som kommer sakna denna underbara fyrbenta vän.. Men tyvärr lever man inte förevigt.. :(

3 kommentarer:

  1. Sv; Ja dom är åt det större hållet i foten, jag har 39 i vanliga fall och hade nog kunnat ha 38 istället för dom känns stora på mig.

    Tack! Han är e. Cagancho - Landlord :)

    SvaraRadera