söndag 1 januari 2012

Gott nytt år på er alla!!

Gott nytt år, hoppas ni hade en bra nyårsafton. Men nu kanske vissa undrar varför jag helt plötsligt frågar om musli till häst? Det är pga av att jag ska ta tillbaka Speedy, har hittat stallplats här i Stockholm. De ska få ett nytt ridhus i augusti- 2012, och har nu 5 km till närmaste men sedan kommer det bli 5min skrittväg bara. Stallet ligger centralt verkligen, är vell inte samma klass som det jag hade i Västerås. Men det är mysigt. Hon som har Speedy på foder har köpt en ny egen häst, igår faktiskt.. Men jag hämtar Speedy i slutet av februari, tror det blir den 31. Hon bor lite längre bort än Linköping, så kommer bli ca 22mil att åka.



Sedan har jag också shoppat lite innan Speedys hemkomst, ett nytt bucas stalltäcke, nya veredus benskydd runt om, grimma och lite annat smått och blandat. Köpte även Stallboken, då jag så småning om ska skaffa en medryttare igen.. Ca 2 dagar i veckan. Så kan man skriva i boken vad man gjort osv.

Men jag vill ha mer tips om havrefritt musli som innehåller vitaminer och mineraler!! :)))

3 kommentarer:

  1. SV: Kanon ju! :) Då kommer det synas vad som finns i höet och hur mycket, och då börjar man med att räkna ut just den hästens behov av allt. Sedan får man pussla ihop en bra foderstat. Ibland behövs inte ens nå kraftfoder :)

    SvaraRadera
  2. Imorgon är sista chansen att vara med i min bloggtävling där du kan vinna en buff eller ett par ridstrumpor. Var med redan idag! :D http://missbelinda.blogg.se/2011/december/64.html

    SvaraRadera
  3. All the best to you in the New Year, and glad to see that you have your horse back! she's quite a looker!

    SvaraRadera