söndag 29 januari 2012

Nu är Speedy officielt Stockholmare..

"Vår" fina nya volvo (mohhahahha) och hästsläpet vi hyrde av stallägaren i nya stallet! :)


Speedy i släpet påväg ända från Åtvidaberg(utanför Linköping) till Stockholm.



Jag och speedy, uschhhhh vilket äckligt kort på mig-.-

Väl framme i nya stallet!

Speedy nyfiken på alla nya kompisar...

Vilken dag, började med att väckarklockan ringde kvart över 5 på morgonen. Väldigt trött och för få timmars sömn så begav jag och sambon till stallet för att hämta släpet som vi fick så snällt låna av stallägaren.
Tog ganska många timmar  att köra och väl framme i åtvidaberg, som ligger ca 3,5mil ifrån Linköping så anlände vi till stallet där Speedys fodervärd haft honom. Allt gick bra och trots att Speedy ej åkt transport sedan hon hämtade honom hos mig, då jag bodde i Västerås. Så klev min stjärna på transporten som vanligt på första försöker hur snäll som helst. Den långa bilfärden hem var seg, den gick bra. Men trött var jag där et tag tills jag smällde i mig en hel godispåse, så kan ni ju gissa hur hög jag blev på socker sedan? Kräver dessutom extra mycket koncentration då man kör hästtransport med häst i. Stora vägar, men var lugn så här på söndagen.

Hur som helst så fann sig Speedy till ro i nya stallet på en gång, han e ju för go! Alla blev så förvånade hur lugn och hur fort han fann sig tillrätta. Min lilla Speedy, han e så stilig. Ni kan inte fatta hur mycket jag saknat honom dessa dagar och hela tiden!! Men desto närmare söndagen vi kom, destor mera ville jag bara hämta hem honom. Abstinens? Hm, det var snällt sagt! ;)

Men hade för lite kläder på mig då vi väl var framme i stallet och förfös mina lår så ycket att de blev blå och svullna!! -10 grader var det här i stockholm, och jag ska vara fd. norrlänning? Haha, vilken lite fryslort jag är. -10 därär ju en peice of cake, -30 ja då kan vi börja snacka! ;) Så denna kyla är ju ingenting, men se vad södra Sverige har gjort med mig på detta år jag bott här nu, blivit klen kanske? ;) Vilken mundiarre jag fick då.. Men var skönt att blogg av sig lite energi också efter den där godispåsen i bilen. För nu är jessica super trött och ska sova imorgon bitti börjar jag jobba 7, förvisso slutar jag 12, men ändå.. Vill till stallet nu igen bara!!!! Stallmöte imorgon, då det är jag och en till som är nya så lite allmän info osv. 

Nu när jag har min Speedy hemma igen, lär ni få se mer uppdatering! ;)
Kram på er!

1 kommentar: