söndag 9 december 2012

Bilder från dagen otroliga hoppning m. Maxi

Jag åh maxi över 1.25m

Jag åh maxi bokstavligen FLYGER!

Jag åh maxi lite mer stillastående.. :-)
Jag har inte hoppat på 3 veckor och det märktes idag, för den där jäkla yttersidan kom tillbaka som vill sväva ut på sidan. Fast är ändå bättre än förut. Vi höll till på ridbanan som nu består av snö, är faktist bra underlag blir mjukt med snön. Dock tyckte jag att det var gränsfall mkt snö. Skulle man plogat där hade det vart perfekto!!

Började hoppa på ett litet kryss, sedan blev det en oxer åh Kaleria skötte hindret och jaa.. helt plötlsigt var hindret på 1.25m. Jag tyckte att hindret blev väldigt högt och sa " det där kan inte vara 1m, du har höjjt det". Självfallet, hade hon höjjt hindret men enligt dem så vara det bara lite granna.. haha det var MYCKET mera skulle jag säga. Men jag och Maxi hoppade över det och faktum är att det är första gången jag verkligen känner hur han verkligen hoppar med ryggen på RIKTIGT, annars så tar han knappt i då det är lägre. Denna häst hoppar faktiskt bättre, desto högre det är på något konstigt vänster.  Det fick vi alla 3 bevittna idag faktiskt! Jaja, jag är skit glad att jag fortfarande "kan" hoppa, haha!

Mitt mål denna sommar som kommer ute på tävligsbanorna är att hoppa 1.20 m på tävling i slutet av sommaren. Åhh jag ÄLSKAR ATT HOPPAAA!!! Skulle kunna göra det varje dag.

1 kommentar:

  1. Hej jag undrar om d finna box ledig hos er?:-) ska ta hem mitt halvblodvalack på 165 i januari/feb :-) btw är ni riktigt fina!:-) du kan ju mejla mig :-) virro@live.se

    SvaraRadera