onsdag 12 september 2012

Redan 8 dagar utan dig på denna jord..











Timmarna tickar på, dagarna går.. Redan 8 dagar utan dig på denna jord.. Sitter och kollar på bilder från min tid med dig. Som jag aldrig trodde, skulle sluta såhär.  Jag är så ledsen för det. Det är tragiskt vad livet är skört egentligen. Jag kan inte beskriva i ord, hur mycket denna häst betydde för mig. Min fina Speedy, för 9 dagar sedan fanns du här. Då du fortfarande var varm och andades, då jag fortfarande hade dig kvar. Nu känns det som om en stor bit av mig försvunnit, jag känner mig tom och varför just du av alla?

Jag hoppas du har det bra där uppe i de blå. Jag hoppas du springer och äter så mycket du vill. Jag hoppas att vi åter en dag får uppleva allt det vi gjort en gång i tiden. Återuppleva. Just nu får jag leva på känslan och alla minnen. Jag har en bit av ditt tagel från din svans kvar. Det luktar fortfarande DU och jag kan på sätt och vis fortfarande torka mina tårar i din man. Jag tänker på hur mycket du och jag rest och upplevt tillsammans. Från att jag köpte dig i Umeå, där åkte vi flera gånger i veckan och tränade och tom. hann tävla i både hoppning och dressyr. Alla de gånger vi var ute på åkrarna och gallopperade. Sedan följde du mig ner 60 mil ner till Västerås, där vi stod på världens finaste hästanläggning som verkligen hade allt. Där utvecklades du ngt fruktansvärt, du blev så fin och var nog inte förrän då jag verkligen begrep mig på hur fin denna ridtravare och framförallt potensial denna ridtravare hade. Sedan fick han vara hos en fodervärd i ca 2-3 månader yttligare ca 25 mil ner i landet. Sedan följde du med mig igen till Stockholm, där har vi vart sedan januari. Men i påskas så började alla dina si-leds problem som gradvis blev värre trots behandlingar, medicineringar sedan dess.. Tillslut slutade din resa den 4 september kl:12.00, för 8 dagar sedan.. Jag förösker verkligen beskriva hur jäkla svårt detta vart för mig, men inser att det är hopplöst.. Går inte beskriva hur mycket jag upplevt och älskade denna häst. En resa av skratt och tårar, som är oförglömlig. Kommer aldrig glömma dig.. Du kommer alltid vara en del av mig.. FÖREVIGT! <3 em="em">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar