torsdag 20 september 2012

Goldstar till Maxi Idag!












Stjärnan Maxi, han hade typ i helgen när ägaren kom ut till hagen stått på tre ben, då den andra hoven satt fast i våra slow feed nät vi har på lösdriften.. Någon hade satt nätet fel, vilket givetvis klantarslet maxi ska dit och undersöka vad som är fel.. Enligt ägaren så hade han trots det stått så lugnt åh snällt där på sina tre ben och som vanligt hur cool som helst. Därför har inte ridandet på Maxi vart mycket och seriöst dessa dagar då vi velat avvakta.. Då han föst var lite svullen på ena senan, men dagen efter var det borta!! Så var som tur är inget allvarligt.. Men vi avvaktade ändå i förebyggande syfte.. Så han har ju eh blivit riden som ni förstår och några dagar är MYCKET för denna herre.. Vilket resulterar i MYCKET energi att ta hand om sedan.  Idag märkte jag verkligen att galloppen är maxis fortfarande svaga sida. På dessa dagar har han bara hunnit tappat galoppen och var inte alls lika stark och fin i galoppen idag, som ahn brukat vara sist jag red honom.. Guu, va fin han var DÅ i galloppen.. Utan på en häst som inte orkar i galloppen, tar mycket plats då och så var det idag igen.. Kändes som jag nästan fick börja opm igen på hans gallopp. För sådär var den i början då jag red honom, stor gallopp och BOCKIG häst i galloppen. För så blir han då han sätter den sidan till! ;)
 Men jag hängde inte läpp för det, för han behöver galloppera i massor! Då gör han av med den där jäkla energin åh blir mycket bättre i galloppen sedan! :-) Åh, i skritt åh trav så var han som vanligt en dröm åh en otroligt fin häst att rida. Åh älskar denna häst, han e fin.. Fick även beröm av mina åskådare att han ser riktigt riktigt trevlig ut att det var otroligt bra ridet då han inte är en lätt häst. Åh hästar med stor galopp i grunden, vet vi ju alla är alltid lite jobbigare att sitta åh jobba i.. Men Maxi gör ändå sina framsteg åh hoppas att hoppningen också gör framsteg, men vi har ju som inet hhunnit hoppat just ngt.. För nästa år ska vi vara i full tävlingskondition och jag ska vara i kondition, vi ska TÄVLA.. Slå skiten ur alla! För vinnarskalle jag är och jag ger mig inte utan placering!  Näädå,, klart man nöjjer sig om det ändå känns bra.. Men klart man ändå bli lite besviken utan placeringar.. Ni som inte följde min tid på Wrammlan, så kan jag bara säga Fartfyllt på banan var det..  Haha omg, kan inte ens själv begripa att jag red så där fort? Galenpanna jag var!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar