fredag 21 september 2012

När jag fann Speedy för första gången..

Första gången jag hittade Speedy var på en annons på hästnet.  Bilden kanske inte var så övertygande ut, han stod i stallgången och halvsov. Men tänkte det skadar aldrig att åka och kolla, så några dagar senare gjorde jag det. Första synen på honom var "Ojj, vilken grov häst i typen", men han stod då också och halvsov och var så snäll som man bara kunde vara. Tyckte han var super trevlig att rida, lite trög kanske, men var ändå något med honom som gnistade till i mina ögon.

Så Speedy blev det och jag tog honom på foder först för ev. senare köp. Destomer tiden gick med denna häst blev jag mer och mer kär i honom, tillslut köpte jag honom och vilket jag aldrig kommer ångra. I början så tänkte jag verkligen, när jag började rida honom efter han kommit hem till mig, "Wow, vilken häst för att vara en fd. travare". För han kändes inte alls som en travare, mer som ett halvblod. Så mycke minnen, som har dykt upp såhär i efterhand, som en "flashback" pågår i mitt huvud hela tiden. Mitt sätt att minnas Speedy och gå vidare..

Jag & Speedy i januari, då vi anlände till nya stallet i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar