torsdag 5 juli 2012

Ngn som vet stallplats i södra Stockholm?




Fina häst, vackraste och bästa i hela världen!
Eftersom de håller på att bygga om i hela bostadsområdet just där jag har Speedy så kommer de om inom en tid byggas hus och kommer inte finnas möjlighet att ha stall där längre. Så jag sitter nu faktiskt varje dag och kollar runt stallplatser. Bra ca 10 min skrittväg från oss har de ju byggt ett sprillans nytt stall m. ridhus eftersom som sagt alla stall kommer bli drabbade av detta som just är i det området. Dessvärre får inte alla hästar, från alla stall däromkring plats i det nya stallet. Men jag står ganska bra till i kön och hoppas jag får en plats! Dock kommer det vara sveeenadyyrt där, eftersom det är m. ridhus, strö och hösilage och varmstall osv., allt i hyran inkl. tjänster + att det ligger ganska centralt i Stockholm ändå.. så det är väll det mest negativa med att ha häst i Stockholm, dyrt!!

Letar stallplats, helst m ridhus eller iallafall skrittavstånd till ridhus från stallet så man kan bara köpa ridhuskort. Det ska vara i södra stockholm och inte så långt ifrån Bandhagen/Globen i stockholm. Ska gärna finnas bra bussförbindelser också. Även fast vi har bil, men ändå. Har oxå medryttare. Vet ni något hör gärna av er här! :-)

2 kommentarer:

  1. Usch ja om priset inte kommer sänkas så kommer vi inte kunna stå där ... :(

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt fin travis du har! :) Har du utbildat honom?

    SvaraRadera