tisdag 17 juli 2012

jag är supernoga med att stretcha och massera min häst..

Detta fick jag lära mig av min förra equiT som jag hade i V-rås, så jag stod där. Som sagt så bör man vara rädd om sig själv också, det är tinga djur och tar hjälp med ett grimskaft då jag stretchar min häst. Hur praktiskt och blir mkt lättare!

Massage på gång by me! Använder alltid Arnika gel vid massage.

Använder det så kallade "kyckling-klubban", som jag kallar det då jag masserar och gör som cirklar med den, svårt att förklara.. Alltså själva tum-partiet, på våran egna hand. Haha, ser faktiskt ut som en kyckling klubba om ni tänker efter! ;)

Speedy avslappnad efter lite stretching och massage, min arm däremot värkte av "träningsvärk" efter all massage.. :P

Älskar att jag själv som ryttare bär ngt rosa på hästryggen. ser fräscht och fint ut! :-) Hmm.. Ja jag vet mina ridbyxor var "lite" skitiga där..

Fina häst, underbara djur. Han var fin idag också, dock lite nyfiken på omgivningen. Men inte så farligt. Hur som helst blev det klättring i skogen och gick sakta (slowmotion) över omkull fallna träd, gärna träd med lite höjd så han får lyfta lite. Dock spyr jag snart på den där jävla skogen. Stenar och rötter, skritt-skogen..... Finns inte ens en enda trav sträcka. Jo, på galoppsträckan där det är ridled och bara rak fram, men ingen travsträcka i själva skogen.  Fast du kan nog få upp mycket muskler och styrka igenom tt skritta där eftersom det fickk så mycket att klättra på där. Nä då, är en bra skog. Men Speedy som är en klumpeduns med sina STORA fötter, som han nu har storlek 4 på skorna!!!! En ridtravare men väldogt stora hovar.... Tur man har bra hovisar säger jag bara! ^^ För efter alla år som hästägare, så har jag nu 2 hovisar jag litar på av ALLA jag haft på mina hästar. Speciellt Speedys hovar, växer som ogräs och hans trakter blir låga och tån smiter iväg. Därför kräver han en rutinerad och duktog hovis. Som mina hovisar säger, han kan man inte sko för sällan, hellre för ofta än för sällan. Medans vissa hästar jag haft så kan man vänta 8-12 veckor, var glad om ni har en sådan häst. Ekonomiskt skulle jag då säga! Min häst äter pengar, känns det som...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar