onsdag 4 juli 2012

Ingen piaff för Speedy

Haha, igår tömkörde jag stjärnan min. Finaste hästen, som jag vill lära trampa. Började
Med att peta med ett spö hans bakben och han då ska lyfta dem och tillslut hålla benet uppe då jag är där med spöet. Så han
Måste stå under sig med sndra benet för att hålla balansen, så han kan hålla det ena bakbenet uppe. Gick ju sådär ärligt talat.. Han fattade inte att
Om
Jag tar spöet mjukt och som "tap, tap, tap" bara mjukt så jag som "irreterar" unhefär som en
Mygga, så ska han lyfta bakbenet. Med det fattade inte speedy. Han stod istället och tittade på mig som
Om jag vore knäpp! Får nog
Lära min häst först att han ska lyfta hoven få kag petar där, som
Jag lärde honom vacker hov. Ta upp brnet samtidigt som du petar m. Spöet, beröm och ge godis! :-) sådär var han i början då jag lärde honom vacker hov också, han fattde inte då heller, men se nu vad tjusigt åh duktig han är ;))


Bilder: från igår på speedy :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar