tisdag 10 juli 2012

Bildbomb - Speedy + haft dressyrträning + speedy bättre







Hahaa!
















Visst är han söt min fina Speedy? :)

Har haft en dressyrträning idag/ikväll, gick iallafall bra och fick tom själv hoppa upp på hästen en liten stund! Var så annorlunda att sitta på en islänning i jämförelse med min stora Speedy. Hur som helst så ser Speedy mycket bättre ut, stor skillnad faktiskt. Kanske bara var en tillfällig sträckning och inte som vi trodde. det tycket veterinären också, så då ser jag ju rätt iallafall! :) Känns skönt att det är på bättringsväg, men ska iallafall fortsätta med extra mycket massage och givetvis stretchingen. Sedan att jag inte belastar han från ryggen på en gång, utan ska promenera och klättra med honom i skogen på det viset några gå ger först och tömköra! :) Känns iallfall som en lättnad, halt var han aldrig, utan han var bara extremt stel och högt upp men som sagt verkar ha släppt!! :)


Blir fler dressyrträningar fram över med samma person som idag, så hoppas få ett större kontaktnät så jag kan träna fler! :-) är faktiskt både kul åh lärorikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar