torsdag 10 januari 2013

Tävlingsmänniskan..

Jag har skaffat ett ridhuskort nu. Dessutom
Är det bara 5km från oss, sö tar typ bara 10 min med hästtransport, nära och bra. Det är där jag tränade för Niclas Haking sist i Balingsta i Huddinge. Så på lördag ska jag och en till tjej i stallet som också fixat ridhuskort där dit och rida igenom hästarna bara. Lite mer dressyrarbete. På söndagen då blir det hoppning!! Ska bli grymt kul! Bara älskar att hoppa, har blivit ännu roligare nu än jag någonsin tyckt det har vart nästan. Eftersom jag nu äntligen igen har en riktigt fin hopphäst som verkligen har en enorm
Kapacitet och framtid för sig. Niclas Haking verkade ju verkligen gilla Maxi och tyckte han hade det rätta tänker en riktigt bra hopphäst ska ha. Det värmer att höra, när man sitter på hästen själv speciellt. Men han måste få bättre kondis och bättre styrka i galloppen så kommer han bli ännu bättre.

Ja, jag har blodad tand. Tävlingsmänniskan man är, så ger man sig nästan inte förrän man vinner allt man nästan ställer upp i. Klart man vill vinna tävlingar sedan, jag blir nästan deppig av att få ett litet pet på en payn jump.. Sådan är jag.. Jag har höga krav på mig själv, har alltid haft. Vill vara bäst, då det gäller. Jag vill komma någon vart, helst av allt skulle jag vela leva på hästarna och få in en stadig inkomst. Vilken genuin, satsande hästmänniska vill inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar