torsdag 3 januari 2013

Dagens hoppträning för Pontus Westergren

Idag hopptränade jag för Pontus Westergren, höll till på Runsten som vanligt. Måste först börja med att säga att det var första gången jag åkte ensam med Maxi. Jag är så glad att jag har fått ordning på hans last problem. Han gick in i transporten både dit och hem utan problem, super duktig verkligen! Dock var han extremt pigg och på alerten idag, så var inte det lättaste att försöka få hästen stå still då jag ska sadla osv utanför transporten. Men det gick tillslut! :-)

Väl inne på träningen så var det mycket focus på bjudningen, kontroll osv. Hoppade en linje på 3 hinder, med 6 galoppsprång emellan varje. Det som Maxi och jag fick jobba på idag var att han inte får "rusa" mot hindret. Är han påväg i anridningen att göra det, så ska jag stoppa det snyggt och lugnt igenom en halt. Åh jäklar, tillslut så blev även halvgalna Maxi lugn åh samsad, utan att rusa! Det jag skulle tänka på är att trampa ner min häl mer, så jag får bättre balans. Även att jag inte skulle sitta så mycket i anridningen, kanske lätta mig lite så jag förenklar lite för honom. Det gick faktiskt riktigt bra i slutet och var väldigt nöjd med min ritt, både jag och Maxi var helt döda efter passet. Pontus är riktigt duktig som tränare och hoppas nu kunna träna för honom ännu mera, då han ska börja ha träningar varje vecka nu på Runsten istället för varannan. Bara hålla tummarna nu att jag får plats för Nicklas Haking på måndag, vill så gärna hoppträna då!!!

Jag är så grymt irreterad på underlaget ute nu, har knappt kunnat rida Maxi ordentligt sedan tävlingen i söndags. vilket även resulterade till en väldigt pigg häst idag på träningen. Att vi inte kan få börja utnyttja det nya ridhuset snart, som bara finns 5minuters skrittväg ifrån oss.. Haha, fan vad sjukt. Fick ett SMS precis nu, när jag sitter och skriver detta blogginlägg att jag fick plats för Niclas Haking på måndag!!!! WIIIEE!!! Fan vad kul!! ÅÅHH, guuh vad glad jag blev att jag fick plats för honom! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar