torsdag 3 januari 2013

Imorgon är det 4 månader sedam, du lämnade mig.. :( Ny film om Speedy..





Tänk att tiden bara rinner iväg.. Imorgon den 4 januari, är det exakt 4 månader sedan du lämnade mig.. "Tiden läker alla sår.." Jag tror inte riktigt på det.. Vissa saker kommer du nog aldrig riktigt över, du kanske lär dig acceptera/leva med det mer och mer. Hur ska min tid med Speedy bara "läka igen", det finns inte i min värld.. Han var för mig en väldigt speciell häst, som betydde allt för mig. Kommer aldrig att komma över honom, så äre det!! Jag kommer alltid känna smärta då jag ser filmer och bilder på honom. Det kommer alltid finnas en sorts tomhet, då jag ser dem.. Som om något fattas. Bandet jag hade med den hästen, har jag aldrig haft med en häst förut.



När jag tänker tillbaka på mina minnen med Speedy, så mår jag ju på ett sätt bra. Det är ju i princip det jag har kvar av honom nu. Därför jag sitter och gör alla dessa filmer om honom. Istället för att hålla min frustration, sorg och längtan inom mig hela tiden, så gör jag något bra av den. Jag vill så gärna dela med mig av alla fina minnen jag hade med denna häst. Speedy kommer alltid vara den finaste hästen jag haft. Det är obeskrivligt, om jag ändå kunde sätta finger på alla mina känslor och ord. Omöjligt..



"Ifrån mig du smög, Du lyfte, du flög. Upp för att landa, I det eviga Trappalanda".

1 kommentar:

  1. Urs va sorgligt!! och han var ju så ung med, bara tolv år :( min häst var dock tjugosju år men det är minst lika sorgligt det, hur länge hade du Speedy?

    SvaraRadera