måndag 5 november 2012

Hoppträning för Pontus westergren på onsdag at Runsten!!

Pontus till vänster

Hopptränare/ryttare Pontus Westergren

Pontus i barbacka höjdhoppning i Globen!

Sedan har vi ju "glada" Maxi som jag ska hoppeträna med för Pontus på Onsdag.

Söta Maxi IGÅR!

Finaste Maximilian!
Jag är så taggad att jag knappt vet vad jag heter! Jag vill att det ska vara ONSDAG NU. Jag hade egentligen velat träna för Pether Markne, som jag fick plats att träna för imorse.. Dock,, så jobbade jag och kunde ej ta ledigt på så kort varsel som jag fick reda på det. Men jag får chanser att träna för Pether sedan, så jag ska istället "bara" träna för självaste Pontus Westergren!! Sedan så är det på Runsten. Världens finaste anläggning typ!! Åh jag skiter på mig av prestationsångest nu dessutom.. Är så nervös, för att jag inte har hopptränat på länge för någon BRA tränare. Var ju inte länge sedan jag hopptränade egentligen, men var länge sedan jag hopptränade för någon riktigt bra! Men ska bli kul och se vad han kommer säga om energibomben Maxi, haha! Mer nervös för vad han ska tycka om nervbomben Jessica... Har jag inte tränat/tävlat på ett tag, då blir jag skit nervös när jag väl ska komma igåpng att göra det efter tag igen.. Alltid värst första gången på länge! Hur duktiga är inte alla i den gruppen? Tävlar typ 2.30 hoppningar redan. Ja, jag skrev inte fel.. 2,30 hoppningar.. Där kommer jag på 30cm.. Haha! Ska sluta nojja och ta det hela med lugnan åh ro och se att jag nog kommer lära mig mycket. För jag har ju vart självlärd nu ett tag, känns det som.. Spela roll om de hoppar 2,30 hinder, jag och Maxi kommer ändå sticka ut mest, garanterat! Haha och jag undrar om det är på något bra sätt? Jorå, Maxi är ju väldigt fin/snygg att se på och sticker lätt ut med sitt utseendet och fina tecken som han har. Mitt tecken, fiskarna.. ja tänk er unge fär en fisk på land. Så kommer det se ut då jag ska rida på onsdag. haha, ojj vad taskig jag är med mig själv... Men bäst att inte ha några förväntningar, för då blir man bara besviken.

Men jag undrar om min stolthet går tillöverdrift nu? En hoppryttare/tävlingsryttare som är i så kallad "tävlingskondition", är ju detta en vardag att träna för fancy hoppträna, rida fancy hästar, tävla på fancy tävlingar. För lilla bondlurken Persika som blev storstadspersika, så är inte detta en vardag längre... Det VAR..  Kanske inte var i bemärkelsen FANCY, men jag var ju i min s.k. "tävlingskondition". Har ju vart på tiden att bygga upp den igen, ett bra tag nu. Dock, så har jag inte haft de förutsättningarna med häst/hästar.. Speedy var ju bra till och från och blev ju tillslut jätte dålig och då vi började konstatera att det var hans si-leds låsningar som hela tiden ställde till det.. men jag hann ju faktiskt tävla Speedy i både hoppning och dressyr. Men känns redan som en evighet sedan.
Min otur kanske aldrig vänder, kanske är meningen att jag ska skogsrida, fast det är ju inte det jag vill.. Hoppa e det roligaste som finns verkligen!!!! Speciellt, när dte går bra. Då är det extremt kul, haha! :-)

Film: Lite om Runsten där jag ska träna på onsdag.. Hur fint är det inte!!! Runstens Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar