söndag 25 november 2012

En känsla jag inte kännt på väldigt länge!

Bild: kolla vilken fin bakbenstekniknmaxi har!!

Måste faktiskt säga att så här hoppglad har jag inte vart på länge. Jag menar jag har alltid tyckt det vart roligt att hoppa, men maxi får mig verkligen att tycka det är ännu roligare!

Var tidigare med om en rejäl krash in i hindret på en tävling nu för några år sedan, efter det blev jag ju lite höjdrädd. Men med maxi så känner hag ingen höjdrädsla, inga tvivel om
Att jag klarar det eller inte. Jag vet att han åh jag klarar det tillsammans. Jag skulle verkligen kunna hoppa hur högt sommhelst med honom. Tidigare var 1 m högt då jag hade speedy ex. Men speedy tyckte dessutom inte det var så kul att hoppa som
Maxi. Speedy var ju extremt tittig på hinderna, medans maxi inte bryr sig ett dugg.

Måste säga att jag är skit glad! Skit glad för att jag har tillbaka denna känslan igen, en känsla jag inte har bemött på många år. Senast då jag verkligen kände denna pepp, detta sug att du verkligen aldrig vill sluta hoppa var nog senast då jag hade Havanna. Då var jag oxå såhär, du nästan längtar varje minut att bara få sitta upp på hästen åh hoppa!!

Jag verkligen bara älskar mitt hästliv just nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar