söndag 17 juni 2012

Semester!!

Äntligen semester, dock bara 1 vecka men ändååå!! :-) har testat speedys nya back on track, han känns faktiskt lite mjukare i muskulaturen dp jag använt den. Men fick höra av min kiropraktor då hon var hör i torsdags att det inte finns ngb riktig studie som visar att back on track hjälper eller iaklfll vad det är som gör att den ger effekt..?

Hur som helst så upptäckte min kiropraktor att han även var låst i höftleden nu sist men hon fick bort det och det kan bero att de ej funnit det tidigare pga av att han faktiskt har vart låst i vänster si led, att man då inte kunnat se/upptäcka det. Så kan vart en stor anledning till varför han vart som han vart i galoppen också! Så känns bra att det upptäcktes!

Sedan har soeedy ett nytt träns
Med remintgrimma :-) finnn fint!! :-)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har mejalt dig och behöver din hjälp och dina tips med galoppen. Då min häst lätt blir fyrtaktig. Jag vet inte om det inte kom fram kanske. Men skulle uppskatta dina tips. Då jag ser att du har en jättefin ridtravare! Så snälla om du har lust :)

    Www.elinforslundohanna.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Okej, då måste jag skrivit in fel. Men kan lika gärna fortsätta här :)

    Men tack för svaret!!

    Jag tycker din fina häst ser ut som en vanlig ridhäst i alla gångarter. Det var bara mycket träning som gjorde att galoppen blev så fin?
    Inga speciella tips på bra träningar?

    Jag gör just nu iaf så att jag galopperar på fyrkantsspåret i den takt hon orkar, en stund, ibland tar jag någon volt också, men hon rusar ofta eftersom hon inte orkar hålla någon samlad galopp. Hon orkar liksom när någon sitter på, när man longerar har hon en helt normal galopp. Men när man rider känns det som hon inte orkar bära mig riktigt (jag är väldigt liten, så det är inte att jag är för stor). Jag försöker variera träningen mycket, med uteritter (klättrar om det finns några backar), markarbete och dressyr.
    Jag vet att det tar tid, men vill liksom veta om man är på rätt spår? :)

    Tack så mycket för att du tar dig tid och hjälper mig :)

    SvaraRadera