måndag 25 juni 2012

Ivomec med konstig recept beskrivning... haha!

Idag har jag givit Ivomec, bort med blodmasken!!

WTF, Konstig recept beskrivining?? "Åt häst, åt hästen Speedy. Till häst, hästen."

Min stjärna idag! :-)

3 cavaletti bommar stod på schemat idag

red på 8-volt, varannat varv igenom bommarna

red på 8-volt idag, varannat varv över bommarna

Smutsiga benlindor?? Tur att jag tvättat dem ikväll då! ;)

Speedan var så fin idag, började ridtyren med ca 15 min skrittande i skogen, klättrade lite och gick sakta över i skritt över omkullfallna träd. Eftersom jag fått den ordern av min kiropraktor så han "tränar" si-led. Sedan fortsatt jag på ridbanan först arbetade jag honom i skritt, sedan började jag med tempoväxlingar mellan skritt,trav och halt. red även på sporrar idag,vilket jag aldrog brukar göra, men tkr speedy vart lite seg för skänkeln och inte riktigt velat ta den ibland på slutet. Med sporrarna behövde jag knappt peta, så blev mycket skänkelvikningar, öppnor och bakdelsvändingar också. Blev en hel del variation på ridpasset, som ett litet plus på de så red jag över 3 cavaletti bommar i skritt och trav på en 8-volt. Varannan gång över dem och varannan gång emellan dem. Emellan dem så gjorde jag antingen halvhalt eller halt. Han blev riktigt fin i slutet, travare? Nej det kan man inte tro.

Hur som helst så blev det avmaskning också idag. Köpte en till kolla masken, för att vara på den säkra sidan eftersom han ändå hade 1100 i blodmask! Så om en spruta inte biter helt, får det bli en till omgång.

LÄGG MÄRKE TILL Ivomec´s recept beskrivning på bilden ovan.. "Åt häst, åt hästen Speedy. Till häst, hästen." HAHA!

Nu blir det att sova, jobbet kallar imorgon som vanligt.
Arrividerci,,
-`v´- Jessica Pira -`v´-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar