torsdag 4 oktober 2012

Maxi igår..






Bilder: Jag & Maxi för ngn dag sedan..
Idag var Maxi mer vild än tam, bara för att jag för en gång skull ville t en barbacka tur och bra ut åh strosa och bara rida prestigelöst, så var hästen värre än någonsin. Vilket jag egentligen inte hade lust med, så istället så fick jag kämpa gärnet med att han inte bara skulle gapa, rätt upp och ner och bara sticka upp huvudet i galloppen och typ sticka med mig.. Haha, asså hans energi är makalös! Han har väldigt stor gallopp och det är mycket jobb kvar på den, även fast han är ett ridavlat halvblod så har inte alltid halvbloden heller galoppen som sin starka sida. Fast missförstå mig rätt, Maxi har jätte fin galopp, nu behöver han mer ork i galloppen så han orkar bära sig mer i den och så att den blir mer reglerbar. En fördel om vi ska ut och tävla sedan..Men har blivit STOR skillnad på liten tid, så går framåt, även fats dte gått lite upp och ner nu. Ingen lättriden häst, men en otroligt fin häst och denna häst kommer verkligen kunna hoppa HUS sedan, enorm hoppkapacitet. Så kommer blir väldigt kul att få följa utvecklingen på fina Maxi. Fick även höra igår av stallägaren att Markus Westergren, ville gärna rida/hoppa Maxi. Pontus Westergrens bror, fr er som icket vet. Shit att sen så bra hopp/topprytare vill de, det kan bara innebära gott. Men är så glad att just jag får rida honom i stället, så glad! Fina, fina Maxi.. Gillar verkligen den hästen!

Men hur som helst, så gick dagens pass icket bra.. "Typiskt, bara för att" jag red barbacka så var han galnare än galnast, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar