måndag 27 juni 2011

You are my miracle..

Finaste Speedy igår på betet.
Summerfeelings..
.
Detta var på tiden.. Midsommarhelg, ja ganska typiskt med regn just den veckan var eviga år.
Denna vecka ser däremot lite mer rolig ut, lovande sol och riktig sommarvärme. Runt 30 grader varmt, ja idag kan jag inte klaga på regn iallafall. Snarare så varmt att jag flyter bort. Aldrig är man nöjd.
.
Jobbat 7-16 idag, bara vart hemma i mindre än 1h, blir stallet sedan. Ska rida min ädla springare. Stallägaren ringde idag till mig, "Din häst ska få en ny kompis i hagen idag, om detta nu är okej för dig". Givetvis, Speedy blir nog bara glad. Så ska kolla hur det går för dem och ska ev. komma en till häst på sommarbetet där sedan, då ska de få beta där nu i sommar och bli "polare".
Speedy är otroligt snäll med "alla" hästar, han gör aldrig något ont. Som jag sett det! Sedan vet man ju aldrig vad de "små" liven gör när man sover och ingen ser. Kanske rena rama kriget där ute? Haha, nädå det får vi inte hoppas på..
.
Hur som helst på fredag ska jag kolla på ett nytt jobb, som extra. Och gissa vad? ETT HÄSTJOBB! Mitt job går endast ut på att då rida och motionera travhästar i galopp, bättre än ingenting. Både betalt + milerstättning får jag, ligger en liten bit ifrån.
.
På lördag ska paulina i stallet fota mig och Speedy,välbehöverligt. Har så dåligt med fina bilder på mig och Speedan. Ajja, middag nu och sedan stallet.. :)
.
Med vänliga hälsningar,,
Jessica Pira

1 kommentar: