söndag 26 juni 2011

Välkommen till min nya blogg..





Speedy idag! :)
Välkommen till min nya blogg, tidigare haft bloggen Sisterhood. Men bestämde mig nuf ör att lämna det namnet och blogga under mitt riktiga namn.
.
Hur som helst, så har jag världens sötaste häst. Brukar alltid ge Speedy kraftfoder efter jag ridit, nu när han står på sommarbete så orkar jag ej ge betfor, så blötlägget kraftfodret med lite vatten bara, så får det stå och dra medans jag rider. Ställer alltid min häst i "iordnings-spiltan", eller vad man nu ska kalla det. Min häst har verkligen lärt sig detta att jag gör iordning fodret och ställer det på sidan av så länge. Han blir helt tokig och står och kraffsar med hovarna på stallgolvet och i ett tappert försök att nå foderhinken. Han var inte glad på mig idag, han ville ha kraftfodret innan vi skulle ut på ridtur. Efter vår ridtur, som i allmänhet gick okej. Gjorde inget speciellt, red ut en bit och red lite på uteridbanan. Hur som heslt, så när jag då ställde han där i siltan efter ridturen, så fortsatte det.. Han kunde inte stå still. Jag fattade inte först, vad han ville. Sedan kom jag på mig själv, "Just ja, du ska få ditt kraftfoder". Ger min ädla springare sin mat, sedan står han där som en prins och inet gör någonting. Stilla står han, lugn och samsad igen. Haha, de är allt för roliga dessa djur. Smartare än vad vi tror! ;)
.
Med vänliga hälsningar,
Jessica Pira

4 kommentarer:

  1. Fin din nya blogg blev!
    Fin han är Speedy, tycker ahn verkar musklat på sig lite!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!!

    SV: Ja visst blir man sugen, det är fasen ingenting och jag har inga vinter stövlar att rida i..

    SvaraRadera
  3. Blir det bara fler å fler hästar i stallet? Först vare 50-60 hästar sen 70 hästar och nu är det 80 hästar...

    SvaraRadera
  4. Svar till Anonym:
    Ja för att jag hörde 60-70 hästar först. Men fick sedan veta av stallägaren avr ju rent 80st hästar.. Därför.. sorry för rööran.. jag som hade missförstått det. Btw vänligen skriv namn ;)

    SvaraRadera