måndag 27 juni 2011

Markarbete/lättare hoppning

Bayliss och hans medryttare..
Bayliss och hans medryttare idag.. :)
Bayliss och hans medryttare.
Speedy idag, i sin hopputrustning.
Speedy idag i sin hopputrustning.
Speedy sover i vattenspiltan, medans jag gör iordning honom.
Speedy i vattenspiltan, då jag gör iordning honom.
Speedy till höger, och han nys beteskompis till vänster! :)
Speedys nya betesvän! :)
Speedys nya hagkompis, var väldigt nyfiken på min kamera..
.
Idag så blev det markarbete, vill säga bommar, cavaletti och lättare hoppning upp till MAX 40-50cm. Vi skulle bara ta det lugnt, köra mera tekniskt mer små övningar än en stor hinderbana. Men sådant som är väldigt avgörande på högre höjder sedan. Gick faktiskt riktigt bra idag, är nöjdare än på länge på hoppfronten med Speedy. Men han blir väldigt spänd och pigg i hoppning, så mycket att jobba på än. Men vi lunkar fram, då han verkligen kräver allr noggrant från början och man måste verkligen RIDA, då man hoppar honom. Mycket ben och att du är fokuserad, annars blir inte Speedy heller det. Men kändes faktiskt som vi gjorde ett lite framsteg idag. Vi får se vart morgon dagen bär och vad jag hittar på då med Speedy, så sugen på en "lång" ridtur! Kanske jag rider och badar med skrället mitt, wiiee!!
.
Förresten visst är han söt Speedys nya beteskompis? :)
Med vänliga hälsningar,,
Jessica Pira

3 kommentarer:

  1. Bayliss är ett sto, och det är Petras syster som har hand om henne just nu ;)
    Är det Nollan (No Limit) Som han delar hage med?

    SvaraRadera
  2. SV: Det är under en vecka jag ska ha henne, ett hoppsto :)

    SvaraRadera
  3. vad är de för förbygel du har? super snygg!:)

    SvaraRadera