onsdag 18 april 2012

Bloppis och kiropraktor besök

Säljer mitt tävlings/stalltäcke i strl 135, täcket har front som ni ser på bilden. Super snyggt! :) Bud?
Säljer mitt kimblewickbett, guldfärgat och i storlek 11,5. Bud?
Idag efter jag mockat och fixat klart i boxen! :)
Jag och våran kissemiss Astrid kvällsmyser i soffan just nu! :)


Idag var kiropraktorn här, Speedy var låst i båda si-lederna. Misstänkte och förstod att det var något med si-lederna men förstod kanske inte att båda si lederna skulle vara låsta. Han har tidigare en gång vart låst i vänstra si-leden. Hur som helst så svarar Speedy alltid bra och hon fick bort låsningarna helst. Så känns en otroligt lättnad, nu ska han bara skrittas ca 3 dagar och sedan ska han sättas igång och bara på rakt spår i början (alltså rida ut, ingen ridning på ridbanan), sedan så kan jag sakta men säkert börja trava på måndag ungefär och mycket övergångar och avsaktningar och i början lite kortare sträckor med trav. Sedan succesivt utöka kraven och kasnke en vecka med trav sedan kunde jag börja med galoppen igen succesivt och återgå till vanligt arbete. Så man ändå tar det försiktigt. Men har bokar kiropraktorn den 14 juni igen. Men hon trodde jag haft otur och att han sträckt sig i hagen så han fått som ett akut ryggskott.

Förresten kolla bilder ovan, säljer ett täcke och ett bett, ge bud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar